Tänään taas kerran katselin netissä kun joku itkee lapsensa pyörän perään, joka varastettiin kun lapsi oli kaupassa ja maksoikin yli tonnin, mitä ihmettä? Minulla ei ole koskaan olltu varaa edes aikuisena tonnin pyörään monestakin syystä, lähinnä jo sen vuoksi ettei yksikään pyörä ole tonnin arvoinen. Ei tonnin arovinen edes silloin kun siinä on tonnin hintalappu,millainen aikuinen ostaa lapselle joka kasvaa tonnin pyörän,millaista tlaoudenpitoa tämä opettaa? Toinen asia on sitten ihmisten eläminen täysin vaille vastuuta omasta itsestä. Kukkarot, kassit ja kännykät katoaa ja pyöriä varastetaan ja silti nämä asiat jotka ovat vain aina "inhimillisiä" ja "voivat sattua kenelle tahansa", eivät koskaan satu minulle, ja ei niitä alakkaan enää tässä iässä sattua. Johtuen ehkä juuri aivovammasta näen maailman kovin erilalisena, eikä se maailma ole todellakaan kaunis eikä turvallinen, kaikki liittyy kaikken ja se kokonaiskuva mikä minulla on niin enpä viitsi tuolla paljon 18:00 jälkeen hengata steissillä. Ihmisten vastuuttomuus saa aina aivoverenvuodon siirtymään vuorokausia lähemmäs,vastuuttomien aikuisten ja niiden lasten joita nämä aikuiset ovat opettaneet tähden.
Tämän lisäksi tämän viikon aiheeksi ja kuumaksi perunaksi on noussut talous ja taloudenpito, joka taas kuuluu niihin asioihin jotka sattuvat vain muille. Nämä asiat pitäsisi vanhempien kertoa kotona. Vain narkkarin elämään pitäisi kuulua pikavipit tai luottokortit, myös laskut ovat velaksi elämistä. Aivovammaisen maailmassa ei tule yllätyslaskuja, koska niiden päivämäärät ovat saatavilla, tiedossa ja merkattuna kalenteriin. Toisin kun kotonani lapsena suomen valtio myy ihmisille kaikilla elämän aloilla kaikissa sosiaaliluokissa esisimerkillään "vapaudu vastuusta korttia", tähän kuuluu vastuuttomuuden aikakausi ja vastuuton elämätapa, jossa syyllinen on aina muualla kun peilissä.
Poliittinen vastuunkanto ja mädännäisyys siirtyy suoraan kansaan ja toisin kun yhteiskunta väittää niin liikalihavuutesi,alkoholismisi, huono taloutesi, opiskelemattomuutesi ja ylipäätään kaikkia sinulle sattuvat ja sattuneet vastoinkäymiset ovat yksin ja vain yksin sinun vikasi. Taisin olla liki 40 kun vasta tajusin tämän asian, eikä ollut mieltä ylentävää mennä peilin eteen konkreettisesti myöntämään, että on itse aiheuttanut kaikki vastoinkäymiset elämässään ihan aasta ööhön.
Taas kerran meillä suomalaisilla on tekosyyt ja syylliset valmiina, mutta minä kiellän sinua syyllistämästä muita, koska vain sinä olet vastuussa ja syyllinen. Kun myönnät tämän voit alkaa muuttamaan elämääsi, niin kauan kun väität kohtalosi olevan muiden vastulla et elä vaan käyttäydyt kun lapsi,eli käyttäydyt vastuuttomasti. Minä jos joku tiedän ettei elämässä kaikki mene kuten sen pitäisi ja kaikkea ei saa. Mutta lähes poikkeuksetta syy on minun itseni. En tarkoita, että kun joudut vaikkapa lapsena hyväksikäytön uhriksi, että itse teko olisi sinun vikasi, mutta se ei poista sinulta vastuuta omasta itsestäsi nuorena tai aikuisena. Pahojen asioiden kanssa on opittava elämään ja esimerkiksi pedofiilin uhrin kohdalla teko ja asia oli väärin, mutta jos annat sen tuhota elämäsi on sinulle vääryyttä tehnyt taho voittanut. Unohda se, anna anteeksi ja ymmärrä miksi kävi niinkun kävi. Vain tällä tavoin voit päästä eteenpäin,vannon ettei se ole helppoa.
Eli summa summaarum lopeta se lintukodossa eläminen ja lopeta tekosyiden keksiminen. Olet lihava koska syöt liikaa ja juot, koska olet selkärangaton juoppo, taloutesi on kuralal koska tuhlaat. Kun hyväksyt, että itse syöt,juot,tuhlaat ymmärrät että myös vain itse voit lopettaa. Ei ne ole sairauksia, olet vain itse vastuuton,sillä kyllä tässä olisi jokainen kännissä jos ei olisi vastuuntuntoa. Tämän sanomineen vaatii kompetenssia ja olen lopettanut elämässä niin huumeet, viinat kun tupakatkin kymmeniä vuosia sitten,olen myös laihduttanut yli sata kiloa. Roskalaatikosta tässä on lähdetty joten älkää sanoko, ettei se onnistu, onnistuu jos hyväksyt tekosi seuraukset ja olet halukas muuttamaan itseäsi ja haastamaan itsesi ihmisenä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti