Tästä aiheesta on vaikea kirjoittaa mutta taistelen tätä vastaan joka päivä
suurinosa maailman ihmisistä on sairastunut tähän kamalaan sairauteen. Monesti mitä korkeammassa asemassa henkilö on yhteiskunanssa sen pahemmin hän sairastuu lopuksi sitä juoksee pitkin kattoja kalsarit jalassa kauheessa liimassa kun Escobar aikanaan. Ahneus on vähän kun alkoholismi mikää ei riitä, eikä mikää määrä rahaa tyydytä nälkääsi, tuska on loputon. Haluat kaiken! Kaiken!!! Kaksi ihmistä tarvitsee vuonna 2016 muka 200 lämmintä neliöttä tai sata? Aika sama visii Audia citymaasturin mutta vähintäänkin kaksi, tabletin, kolme älypuhelinta ,veneen, mökin kuun taivaalta. Mikää ei ahneelle koskaan riitä ja tässä introvertti ajaa sisään sellaisella voimalla, että ilta poika diskossa tuntuu kevyeltä lenkiltä.
Rahasta eikä omaisuudesta ole hyötyä,sitä ei voi syödä. Vapauduin vasta kunnolla elämään kun luovuin kaikesta, myin pikkuhiljaa kaiken ja nykyään omistan pyörätyuolin, läpärin, repun ja kaksi kaappia vaatteita kesä&talvi. Pankki on ystäväsi ja se tukee sinua mainoksin tv:ssä kerrotaan kuinka pieni suloinen terrieri (millaisen ehdottomasti tarvitsen a 3500 € pentu) on perheen kanssa talossa jonne tupsahtelee vauvoja kun suoraan unelmista. Maailman parhara stailaajat suuntielvat pankin mainoksen ja kaikki mene kun liukuhihnalta ,onneksi olkoon olet sisällä illuusiossa. Ennemmin tai myöhemmin me tarvitsemme asunnon se voi olla vuokra. Mutta nykyisellä kehityksellä se on hyvä olla oma jos on varaa, jos ei niin siten vuokra, jos siten kuitekin oma niin millainen?
Asuin pienessä kerrotalo asunnossa lapsuuteni ja meillä oli ihana koti, meillä oli 15 neliötä per ihmienen käytössä eli olimme ylempää keskiluokkaa sen ajan mittapuulla. Vanhemillani lapsuudessa neliöitä oli 3,5 per ihminen.Miten ensi auntoon sitten mennään, lainalla? Ei kun säästöillä nämä on niitä aisoita jotka pitää päättä jo lapsena ja säästää sitten siitä asti. Myös kaksi aikusita tarvitsee siis hyvää elämään aika tarkalleen 30 neliötä ja yhdellä lapsella 45 neliötä. Puhutaan siis kaksiosta, aika ässää mielestäni, eli nytkyisen hintakuplan aikana kaksi maksaa sen 88 000 €. Huomaa tästä ei saa olla lainaa yli yhtä kolmannesta, laina osuutesi saa olla maksimissan 29 000 € loput on säätöjä, eli sinun ja puolissoi pitää molempien säsätää 29 500 € ja lainan otatte per kärsä 14 750 €. Yhtään ylimääräistä ette kärsi,sillä ennepää ette kärsi kestää jos ja kun asiat menevät pieleen, uosta selviätte silloinkin.
Ystääsi kertovat sinulle kyllä mitten toimia, koska kyllähän he tietävät? Vaan ystäväsi eivät maksa laskujasi kun jäät työttömäksi. Kehoitan aina kaikkia pitämään unelmansa ihmisen kokoisina. Pankki kyllä valehtelee sinulle silmät suut täyteen kuinka vakaasti talous makaa. Syy miksi halusit sen omakotitalon johtui kilpailusta ja silkasta ahneudestasi ja nyt maksat hinnan siitä. Et ostanut tarpeeseen ja se on yksi suurimmista elämän opetuksistasi, osta vain tapeesta aina ja ikuisesti!! Älä sen vuoksi mitä pankki tai kaveri sanoi.Myös politikomme kärsivät ahneudesta ja kuten huomaatte se sokeuttaa ja vie kyvyn ajatella selkeästi, jälki on nähtävissä Euroopan pankkimaailmasa, sekä Amerikoissa. Jos et vielä tiennyt euro on konkassa ja sinun upea talosi tulee päätymään vasaran alle tällä hetkellä 53,4% todennäkösiyydellä. Todennäköisys muuttuu päivttäin mutta ylöspäin ainaostaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti