Tänään taas kerran katselin netissä kun joku itkee lapsensa pyörän perään, joka varastettiin kun lapsi oli kaupassa ja maksoikin yli tonnin, mitä ihmettä? Minulla ei ole koskaan olltu varaa edes aikuisena tonnin pyörään monestakin syystä, lähinnä jo sen vuoksi ettei yksikään pyörä ole tonnin arvoinen. Ei tonnin arovinen edes silloin kun siinä on tonnin hintalappu,millainen aikuinen ostaa lapselle joka kasvaa tonnin pyörän,millaista tlaoudenpitoa tämä opettaa? Toinen asia on sitten ihmisten eläminen täysin vaille vastuuta omasta itsestä. Kukkarot, kassit ja kännykät katoaa ja pyöriä varastetaan ja silti nämä asiat jotka ovat vain aina "inhimillisiä" ja "voivat sattua kenelle tahansa", eivät koskaan satu minulle, ja ei niitä alakkaan enää tässä iässä sattua. Johtuen ehkä juuri aivovammasta näen maailman kovin erilalisena, eikä se maailma ole todellakaan kaunis eikä turvallinen, kaikki liittyy kaikken ja se kokonaiskuva mikä minulla on niin enpä viitsi tuolla paljon 18:00 jälkeen hengata steissillä. Ihmisten vastuuttomuus saa aina aivoverenvuodon siirtymään vuorokausia lähemmäs,vastuuttomien aikuisten ja niiden lasten joita nämä aikuiset ovat opettaneet tähden.
Tämän lisäksi tämän viikon aiheeksi ja kuumaksi perunaksi on noussut talous ja taloudenpito, joka taas kuuluu niihin asioihin jotka sattuvat vain muille. Nämä asiat pitäsisi vanhempien kertoa kotona. Vain narkkarin elämään pitäisi kuulua pikavipit tai luottokortit, myös laskut ovat velaksi elämistä. Aivovammaisen maailmassa ei tule yllätyslaskuja, koska niiden päivämäärät ovat saatavilla, tiedossa ja merkattuna kalenteriin. Toisin kun kotonani lapsena suomen valtio myy ihmisille kaikilla elämän aloilla kaikissa sosiaaliluokissa esisimerkillään "vapaudu vastuusta korttia", tähän kuuluu vastuuttomuuden aikakausi ja vastuuton elämätapa, jossa syyllinen on aina muualla kun peilissä.
Poliittinen vastuunkanto ja mädännäisyys siirtyy suoraan kansaan ja toisin kun yhteiskunta väittää niin liikalihavuutesi,alkoholismisi, huono taloutesi, opiskelemattomuutesi ja ylipäätään kaikkia sinulle sattuvat ja sattuneet vastoinkäymiset ovat yksin ja vain yksin sinun vikasi. Taisin olla liki 40 kun vasta tajusin tämän asian, eikä ollut mieltä ylentävää mennä peilin eteen konkreettisesti myöntämään, että on itse aiheuttanut kaikki vastoinkäymiset elämässään ihan aasta ööhön.
Taas kerran meillä suomalaisilla on tekosyyt ja syylliset valmiina, mutta minä kiellän sinua syyllistämästä muita, koska vain sinä olet vastuussa ja syyllinen. Kun myönnät tämän voit alkaa muuttamaan elämääsi, niin kauan kun väität kohtalosi olevan muiden vastulla et elä vaan käyttäydyt kun lapsi,eli käyttäydyt vastuuttomasti. Minä jos joku tiedän ettei elämässä kaikki mene kuten sen pitäisi ja kaikkea ei saa. Mutta lähes poikkeuksetta syy on minun itseni. En tarkoita, että kun joudut vaikkapa lapsena hyväksikäytön uhriksi, että itse teko olisi sinun vikasi, mutta se ei poista sinulta vastuuta omasta itsestäsi nuorena tai aikuisena. Pahojen asioiden kanssa on opittava elämään ja esimerkiksi pedofiilin uhrin kohdalla teko ja asia oli väärin, mutta jos annat sen tuhota elämäsi on sinulle vääryyttä tehnyt taho voittanut. Unohda se, anna anteeksi ja ymmärrä miksi kävi niinkun kävi. Vain tällä tavoin voit päästä eteenpäin,vannon ettei se ole helppoa.
Eli summa summaarum lopeta se lintukodossa eläminen ja lopeta tekosyiden keksiminen. Olet lihava koska syöt liikaa ja juot, koska olet selkärangaton juoppo, taloutesi on kuralal koska tuhlaat. Kun hyväksyt, että itse syöt,juot,tuhlaat ymmärrät että myös vain itse voit lopettaa. Ei ne ole sairauksia, olet vain itse vastuuton,sillä kyllä tässä olisi jokainen kännissä jos ei olisi vastuuntuntoa. Tämän sanomineen vaatii kompetenssia ja olen lopettanut elämässä niin huumeet, viinat kun tupakatkin kymmeniä vuosia sitten,olen myös laihduttanut yli sata kiloa. Roskalaatikosta tässä on lähdetty joten älkää sanoko, ettei se onnistu, onnistuu jos hyväksyt tekosi seuraukset ja olet halukas muuttamaan itseäsi ja haastamaan itsesi ihmisenä.
Vammaisen naisen elämän kokemuksia ja yleistä ihmettelyä. Höystettynä Googleasta randomisti lainatuilla kuvilla.
tiistai 30. elokuuta 2016
keskiviikko 24. elokuuta 2016
ISIS -terroristijärjästö
Mikä ISISI on?
ISIS on sun rekan nokassa oleva osamaksu Audi, ISIS on länsimaiden sänkyy tappamia lapsia, ISISI on muovi sun pikaruokapakkauksessa, ISIS on jokaineen muslimi joka on menettänyt perheensä tai kotinsa lännen öljyntuottajien pommittaessa. ISIS on oikeutta ja patriotismia, ISIS on rauhaa ja rakkautta, mutta sinä näe vain heidän tekonsa et lännen tekoja. Et näe amerikkalaissotilasta raiskaamssa pikkulasta tai puukottamassa perheen äitiä, et etkä sinä välitä sillä annant nenäpäivä huijareille 20 € almun joka vuosi, samalla ostat omatuntoa kirkolta 20 € hintaan. Olet jätettä!
Tällä kertaa on turkin vuoro mennä lopettamaan "terroristien" touhut, miten tämä tapahtuu? Ainut tapa on mennä toiseen maahana ja nyt länsimaalainen hurraa, vaikka käynnissä on sotarikos isolla S:llä. Ei toisten maihin mennä ilman mandaatteja tai sodanjulistuksia, jokainen tietää tämän mutta nyt se on sallittu, sillä terrorismi sanaa käyättäen saa tehdä mitä haluaa. Länsi häviää medissa, länsi häviää lopuksi myös materiassa. ISIS on kaikki ja ei ketään, se on unelma omasta maasta se on unelma vapaudesta.
Jos sinä tai läheisesi joudutte sivullisiksi uhreiksi ISIS:in vapautustaitelussa, olette uhreja vain jos ette käytä öljyä tai sen johdannaisia tuotteita, muuten olette olleet aiheuttamassa omaa tuskaanne. Jokainen miekkaan tarttuja saa rangaistuksensa joko tässä ajassa tai seuraavassa,jokainene sänkyyn murhattu pikkulapsi on uusi jäsen ISIS:ksen armeijaan..Ja siksi länsi häviää., sillä viha luo vain vihaa.
ISIS on sun rekan nokassa oleva osamaksu Audi, ISIS on länsimaiden sänkyy tappamia lapsia, ISISI on muovi sun pikaruokapakkauksessa, ISIS on jokaineen muslimi joka on menettänyt perheensä tai kotinsa lännen öljyntuottajien pommittaessa. ISIS on oikeutta ja patriotismia, ISIS on rauhaa ja rakkautta, mutta sinä näe vain heidän tekonsa et lännen tekoja. Et näe amerikkalaissotilasta raiskaamssa pikkulasta tai puukottamassa perheen äitiä, et etkä sinä välitä sillä annant nenäpäivä huijareille 20 € almun joka vuosi, samalla ostat omatuntoa kirkolta 20 € hintaan. Olet jätettä!
Tällä kertaa on turkin vuoro mennä lopettamaan "terroristien" touhut, miten tämä tapahtuu? Ainut tapa on mennä toiseen maahana ja nyt länsimaalainen hurraa, vaikka käynnissä on sotarikos isolla S:llä. Ei toisten maihin mennä ilman mandaatteja tai sodanjulistuksia, jokainen tietää tämän mutta nyt se on sallittu, sillä terrorismi sanaa käyättäen saa tehdä mitä haluaa. Länsi häviää medissa, länsi häviää lopuksi myös materiassa. ISIS on kaikki ja ei ketään, se on unelma omasta maasta se on unelma vapaudesta.
Jos sinä tai läheisesi joudutte sivullisiksi uhreiksi ISIS:in vapautustaitelussa, olette uhreja vain jos ette käytä öljyä tai sen johdannaisia tuotteita, muuten olette olleet aiheuttamassa omaa tuskaanne. Jokainen miekkaan tarttuja saa rangaistuksensa joko tässä ajassa tai seuraavassa,jokainene sänkyyn murhattu pikkulapsi on uusi jäsen ISIS:ksen armeijaan..Ja siksi länsi häviää., sillä viha luo vain vihaa.
tiistai 23. elokuuta 2016
Ahenus
Tästä aiheesta on vaikea kirjoittaa mutta taistelen tätä vastaan joka päivä
suurinosa maailman ihmisistä on sairastunut tähän kamalaan sairauteen. Monesti mitä korkeammassa asemassa henkilö on yhteiskunanssa sen pahemmin hän sairastuu lopuksi sitä juoksee pitkin kattoja kalsarit jalassa kauheessa liimassa kun Escobar aikanaan. Ahneus on vähän kun alkoholismi mikää ei riitä, eikä mikää määrä rahaa tyydytä nälkääsi, tuska on loputon. Haluat kaiken! Kaiken!!! Kaksi ihmistä tarvitsee vuonna 2016 muka 200 lämmintä neliöttä tai sata? Aika sama visii Audia citymaasturin mutta vähintäänkin kaksi, tabletin, kolme älypuhelinta ,veneen, mökin kuun taivaalta. Mikää ei ahneelle koskaan riitä ja tässä introvertti ajaa sisään sellaisella voimalla, että ilta poika diskossa tuntuu kevyeltä lenkiltä.
Rahasta eikä omaisuudesta ole hyötyä,sitä ei voi syödä. Vapauduin vasta kunnolla elämään kun luovuin kaikesta, myin pikkuhiljaa kaiken ja nykyään omistan pyörätyuolin, läpärin, repun ja kaksi kaappia vaatteita kesä&talvi. Pankki on ystäväsi ja se tukee sinua mainoksin tv:ssä kerrotaan kuinka pieni suloinen terrieri (millaisen ehdottomasti tarvitsen a 3500 € pentu) on perheen kanssa talossa jonne tupsahtelee vauvoja kun suoraan unelmista. Maailman parhara stailaajat suuntielvat pankin mainoksen ja kaikki mene kun liukuhihnalta ,onneksi olkoon olet sisällä illuusiossa. Ennemmin tai myöhemmin me tarvitsemme asunnon se voi olla vuokra. Mutta nykyisellä kehityksellä se on hyvä olla oma jos on varaa, jos ei niin siten vuokra, jos siten kuitekin oma niin millainen?
Asuin pienessä kerrotalo asunnossa lapsuuteni ja meillä oli ihana koti, meillä oli 15 neliötä per ihmienen käytössä eli olimme ylempää keskiluokkaa sen ajan mittapuulla. Vanhemillani lapsuudessa neliöitä oli 3,5 per ihminen.Miten ensi auntoon sitten mennään, lainalla? Ei kun säästöillä nämä on niitä aisoita jotka pitää päättä jo lapsena ja säästää sitten siitä asti. Myös kaksi aikusita tarvitsee siis hyvää elämään aika tarkalleen 30 neliötä ja yhdellä lapsella 45 neliötä. Puhutaan siis kaksiosta, aika ässää mielestäni, eli nytkyisen hintakuplan aikana kaksi maksaa sen 88 000 €. Huomaa tästä ei saa olla lainaa yli yhtä kolmannesta, laina osuutesi saa olla maksimissan 29 000 € loput on säätöjä, eli sinun ja puolissoi pitää molempien säsätää 29 500 € ja lainan otatte per kärsä 14 750 €. Yhtään ylimääräistä ette kärsi,sillä ennepää ette kärsi kestää jos ja kun asiat menevät pieleen, uosta selviätte silloinkin.
Ystääsi kertovat sinulle kyllä mitten toimia, koska kyllähän he tietävät? Vaan ystäväsi eivät maksa laskujasi kun jäät työttömäksi. Kehoitan aina kaikkia pitämään unelmansa ihmisen kokoisina. Pankki kyllä valehtelee sinulle silmät suut täyteen kuinka vakaasti talous makaa. Syy miksi halusit sen omakotitalon johtui kilpailusta ja silkasta ahneudestasi ja nyt maksat hinnan siitä. Et ostanut tarpeeseen ja se on yksi suurimmista elämän opetuksistasi, osta vain tapeesta aina ja ikuisesti!! Älä sen vuoksi mitä pankki tai kaveri sanoi.Myös politikomme kärsivät ahneudesta ja kuten huomaatte se sokeuttaa ja vie kyvyn ajatella selkeästi, jälki on nähtävissä Euroopan pankkimaailmasa, sekä Amerikoissa. Jos et vielä tiennyt euro on konkassa ja sinun upea talosi tulee päätymään vasaran alle tällä hetkellä 53,4% todennäkösiyydellä. Todennäköisys muuttuu päivttäin mutta ylöspäin ainaostaan.
suurinosa maailman ihmisistä on sairastunut tähän kamalaan sairauteen. Monesti mitä korkeammassa asemassa henkilö on yhteiskunanssa sen pahemmin hän sairastuu lopuksi sitä juoksee pitkin kattoja kalsarit jalassa kauheessa liimassa kun Escobar aikanaan. Ahneus on vähän kun alkoholismi mikää ei riitä, eikä mikää määrä rahaa tyydytä nälkääsi, tuska on loputon. Haluat kaiken! Kaiken!!! Kaksi ihmistä tarvitsee vuonna 2016 muka 200 lämmintä neliöttä tai sata? Aika sama visii Audia citymaasturin mutta vähintäänkin kaksi, tabletin, kolme älypuhelinta ,veneen, mökin kuun taivaalta. Mikää ei ahneelle koskaan riitä ja tässä introvertti ajaa sisään sellaisella voimalla, että ilta poika diskossa tuntuu kevyeltä lenkiltä.
Rahasta eikä omaisuudesta ole hyötyä,sitä ei voi syödä. Vapauduin vasta kunnolla elämään kun luovuin kaikesta, myin pikkuhiljaa kaiken ja nykyään omistan pyörätyuolin, läpärin, repun ja kaksi kaappia vaatteita kesä&talvi. Pankki on ystäväsi ja se tukee sinua mainoksin tv:ssä kerrotaan kuinka pieni suloinen terrieri (millaisen ehdottomasti tarvitsen a 3500 € pentu) on perheen kanssa talossa jonne tupsahtelee vauvoja kun suoraan unelmista. Maailman parhara stailaajat suuntielvat pankin mainoksen ja kaikki mene kun liukuhihnalta ,onneksi olkoon olet sisällä illuusiossa. Ennemmin tai myöhemmin me tarvitsemme asunnon se voi olla vuokra. Mutta nykyisellä kehityksellä se on hyvä olla oma jos on varaa, jos ei niin siten vuokra, jos siten kuitekin oma niin millainen?
Asuin pienessä kerrotalo asunnossa lapsuuteni ja meillä oli ihana koti, meillä oli 15 neliötä per ihmienen käytössä eli olimme ylempää keskiluokkaa sen ajan mittapuulla. Vanhemillani lapsuudessa neliöitä oli 3,5 per ihminen.Miten ensi auntoon sitten mennään, lainalla? Ei kun säästöillä nämä on niitä aisoita jotka pitää päättä jo lapsena ja säästää sitten siitä asti. Myös kaksi aikusita tarvitsee siis hyvää elämään aika tarkalleen 30 neliötä ja yhdellä lapsella 45 neliötä. Puhutaan siis kaksiosta, aika ässää mielestäni, eli nytkyisen hintakuplan aikana kaksi maksaa sen 88 000 €. Huomaa tästä ei saa olla lainaa yli yhtä kolmannesta, laina osuutesi saa olla maksimissan 29 000 € loput on säätöjä, eli sinun ja puolissoi pitää molempien säsätää 29 500 € ja lainan otatte per kärsä 14 750 €. Yhtään ylimääräistä ette kärsi,sillä ennepää ette kärsi kestää jos ja kun asiat menevät pieleen, uosta selviätte silloinkin.
Ystääsi kertovat sinulle kyllä mitten toimia, koska kyllähän he tietävät? Vaan ystäväsi eivät maksa laskujasi kun jäät työttömäksi. Kehoitan aina kaikkia pitämään unelmansa ihmisen kokoisina. Pankki kyllä valehtelee sinulle silmät suut täyteen kuinka vakaasti talous makaa. Syy miksi halusit sen omakotitalon johtui kilpailusta ja silkasta ahneudestasi ja nyt maksat hinnan siitä. Et ostanut tarpeeseen ja se on yksi suurimmista elämän opetuksistasi, osta vain tapeesta aina ja ikuisesti!! Älä sen vuoksi mitä pankki tai kaveri sanoi.Myös politikomme kärsivät ahneudesta ja kuten huomaatte se sokeuttaa ja vie kyvyn ajatella selkeästi, jälki on nähtävissä Euroopan pankkimaailmasa, sekä Amerikoissa. Jos et vielä tiennyt euro on konkassa ja sinun upea talosi tulee päätymään vasaran alle tällä hetkellä 53,4% todennäkösiyydellä. Todennäköisys muuttuu päivttäin mutta ylöspäin ainaostaan.
Veikkaus ja rahapelit
Koulutetut ihmiset aika harvoin pelavaat, ja jos ja kun pelavata tekevät he sen isomilla panoksilla. Siihen koukkuun voi sairastua kuka tahansa, sillä sekin pohjaa kuten kaikki hieneot asiat meidän perimäämme lajiviettiimme ja ja itsesuojeluvaistoon. Koneet esimerkisksi kolikkolpelit ovat ässiä, ne on suunniteltu loistavasti. Metallienen kaukalo kilisee 40 db voimalla ja sen ääni kantaa kauas, valot välkkyvät ja musiikki soi, luolamies sisälläsi haluaa voittaa menetety rahat takaisin tai muuten vaan helppoa rahaa. Tämähän on kultakaivos me tientaaan tällä ..Eipäs.
Oli se sitten lotto tai pokeri et tienaa sillä, et edes voita siitä jokainen kerta ku avaat kukakrosi pistät rahasi matematiikan mailmaan ja petsaat vastoin todennäkösiyyksiä. Mitä pienempi mahdollisuus on voittaa sen pienempi on voittosi määrä. Loton voittosuhde on 1:15 000 000, tätä todennäköisyyttä vastaan pelaaminen on jopa vammaisen mielestä outo ratkaisu. Vähän kun menisi junakiskoille seisomaan ja katsoisi väistääkö vastaan tuleva juna? Sinä et voi voittaa, pelaat matemaattisia todennäkösiyyksiä vastaan, sinulla ei ole todennäköisyyksiä.
Mutta kun joku voittaa aina,Suomalainen voitta enemmän etc. (Veikkauksen liikeelel laskemia hokemia). Joo muta sinä et voita, 55 € veikkaus voittosi eteen olet poltanut omia rahojasi täysin poikeuksetta 3500 €. Et voi voittaa kaikki, yritykset todstaa muuta päättyvät aina taloudelliseen katastrofiin. Rahapelit ovat sinuaa varten vai jotta sinulta saadaan rahasi jakaja ja talo voittaa mutta älä minua usko, kyllähän sinne kannattaa rahat laittaa. Laita aluksi vaikka viisi euroa ja häviösi on pelitavastasi riippuen 100% tai vain 75% hienosti meni.
Oli se sitten lotto tai pokeri et tienaa sillä, et edes voita siitä jokainen kerta ku avaat kukakrosi pistät rahasi matematiikan mailmaan ja petsaat vastoin todennäkösiyyksiä. Mitä pienempi mahdollisuus on voittaa sen pienempi on voittosi määrä. Loton voittosuhde on 1:15 000 000, tätä todennäköisyyttä vastaan pelaaminen on jopa vammaisen mielestä outo ratkaisu. Vähän kun menisi junakiskoille seisomaan ja katsoisi väistääkö vastaan tuleva juna? Sinä et voi voittaa, pelaat matemaattisia todennäkösiyyksiä vastaan, sinulla ei ole todennäköisyyksiä.
Mutta kun joku voittaa aina,Suomalainen voitta enemmän etc. (Veikkauksen liikeelel laskemia hokemia). Joo muta sinä et voita, 55 € veikkaus voittosi eteen olet poltanut omia rahojasi täysin poikeuksetta 3500 €. Et voi voittaa kaikki, yritykset todstaa muuta päättyvät aina taloudelliseen katastrofiin. Rahapelit ovat sinuaa varten vai jotta sinulta saadaan rahasi jakaja ja talo voittaa mutta älä minua usko, kyllähän sinne kannattaa rahat laittaa. Laita aluksi vaikka viisi euroa ja häviösi on pelitavastasi riippuen 100% tai vain 75% hienosti meni.
Bonus kortit
Luopumienne S ja Plussa-Kortista on ollut yksi vapauttavimmista kokemuksistani ikinä.
Teko on toki marginaalienen kauppa ja teolilsuusministeriössä rehottava korruption takia. Suoemssahan ei enää ole kun S,K ja L, eli se siitä kilpailusta ja valinanavapudesta. Kassa jaksaa aina känistä kortista ja kaikki hinant eivät koske sinua, mutta en vaihtaisi tätä vapautta pois ikinä. Kukaan ei enää seuraa sinua, miksi sinua ei saa seurata? Ihan jos tykkäät niin saa seurata ei se ollut se ratkaiseva syy plussa ja s-etukorttein idea nojaa ihmisen ahneudelle, tällä tavoin boonuksia kalastava suomalainen saadaan keskitetysti ostamaan vain yhdeltä toimitsijalta. Vaikka näennäisesti S ja K tappelevat keskenään on heidän välillään silti sen laadun solidarisuutta joka voi syntyä vain kun niistetään maanviljelijää tai tuottajaa.
Haastan sinut lukijan olemaan ilman etukortteja viikon ja katso miten se vaikuttaa
elämääsi? Ja vasinkin tune tasoihisi. Sen tiedämme molemmat ettei se vaikuta talouteesi sillä voitto minkä saat korttia käyttämällä esim sinkkulla on vuodesa noni 5-10 €. Äkkiseltään valtava summa tosin se johtuu tavastasi ajatella. Todellisuudessa ostit juuri 1200-2400€ kallista ruokaaja tienasit kokonaiset 5-10 € seteleinä mitkä toimii vaan yhdessä kaupassa. Toimit juuri kuten sinua älykäämpi sen mietti, etkä pysty lopettamaamn ahneuden vuoksi ,sillä haluat alenuksia. Tietenkin haluat onhan ruoka kallista ja siksi maksat siitä että mainostaja hiuolii tietosi,et pelkästää anna kulutus tottumus tietojasi ilmaisekis vaan maksat siitä.
Pointtini oli lähinnä se että ostat 2390 eurolla ruokaa jotta saat 10€ edestä plussa seteleitä, ruuan rteaaliarvon ollessa 500 euroa, mikä sinua vaivaa? Lopettaminen on siksi myös vaikeaa että ihmisen mieli toimii ennalta määrästysti, tämä mielen toiminta taas on aina ohajnnut lajikehitystämme ja siksi emme voi voittaa sitä. Sen lisäksi kortit antavat sinulle osan sinun identiteettiäsi, mitä tarvitset. Päivittäistavarakaupasta on pyritty tekemään exklusiivi kokemus ja sinä nielaisit sen koukuuineen päivineen. Missä sitten saa käydä? Siellä missä on milloinkin parhaat tarjoukset ja hinnat tietenkin tällä tavoin osto etusi on selkeenä rahana satasia joskus jopa tonneja vuodessa.
Teko on toki marginaalienen kauppa ja teolilsuusministeriössä rehottava korruption takia. Suoemssahan ei enää ole kun S,K ja L, eli se siitä kilpailusta ja valinanavapudesta. Kassa jaksaa aina känistä kortista ja kaikki hinant eivät koske sinua, mutta en vaihtaisi tätä vapautta pois ikinä. Kukaan ei enää seuraa sinua, miksi sinua ei saa seurata? Ihan jos tykkäät niin saa seurata ei se ollut se ratkaiseva syy plussa ja s-etukorttein idea nojaa ihmisen ahneudelle, tällä tavoin boonuksia kalastava suomalainen saadaan keskitetysti ostamaan vain yhdeltä toimitsijalta. Vaikka näennäisesti S ja K tappelevat keskenään on heidän välillään silti sen laadun solidarisuutta joka voi syntyä vain kun niistetään maanviljelijää tai tuottajaa.
Haastan sinut lukijan olemaan ilman etukortteja viikon ja katso miten se vaikuttaa
elämääsi? Ja vasinkin tune tasoihisi. Sen tiedämme molemmat ettei se vaikuta talouteesi sillä voitto minkä saat korttia käyttämällä esim sinkkulla on vuodesa noni 5-10 €. Äkkiseltään valtava summa tosin se johtuu tavastasi ajatella. Todellisuudessa ostit juuri 1200-2400€ kallista ruokaaja tienasit kokonaiset 5-10 € seteleinä mitkä toimii vaan yhdessä kaupassa. Toimit juuri kuten sinua älykäämpi sen mietti, etkä pysty lopettamaamn ahneuden vuoksi ,sillä haluat alenuksia. Tietenkin haluat onhan ruoka kallista ja siksi maksat siitä että mainostaja hiuolii tietosi,et pelkästää anna kulutus tottumus tietojasi ilmaisekis vaan maksat siitä.
Pointtini oli lähinnä se että ostat 2390 eurolla ruokaa jotta saat 10€ edestä plussa seteleitä, ruuan rteaaliarvon ollessa 500 euroa, mikä sinua vaivaa? Lopettaminen on siksi myös vaikeaa että ihmisen mieli toimii ennalta määrästysti, tämä mielen toiminta taas on aina ohajnnut lajikehitystämme ja siksi emme voi voittaa sitä. Sen lisäksi kortit antavat sinulle osan sinun identiteettiäsi, mitä tarvitset. Päivittäistavarakaupasta on pyritty tekemään exklusiivi kokemus ja sinä nielaisit sen koukuuineen päivineen. Missä sitten saa käydä? Siellä missä on milloinkin parhaat tarjoukset ja hinnat tietenkin tällä tavoin osto etusi on selkeenä rahana satasia joskus jopa tonneja vuodessa.
Mainos on ystäväsi
Telkakrilla ei ole koskaan ollut kun yksi tarkoitus. Koko television syntty ja sen idea on ollut tiedon levittämienen, kenen tiedon niin se on eri asia.. jokaisen halukkaan. Aika selvää oli että televisio kaiksita medioista oli vakuuttavin hypnoottisuutensa vuoksi, eikä mainostelevisionkaan syntymä ole kaksinen ihme. Introvertin katsoessa mainosta, kanava kääntyy aika äkkiä toiseen joko mainoksen olessa liian pateettinen tai pitkä, koska ahenus on nylyään muotia on mainoksia lisätty ja niiden aikaa pidennetty niin että monesti unohdan mitä olin katsomassa ja ohjelma itsesään saattaa mennä sivu suun sen vuoksi että ole vaihtanut kanavaa kesken mainoksien.
Tässä kohtaa introvertin osa on huonompi kun ekstrovertin joka pystyy katsomaan myös mainokset liikkumatta paikaltaan. Mainoksissa ihmisille luodaan keinotekoisia tarpeita jotka sitten joko suorasti tai epäsuorasti vaikuttavat valintaasi päivittäistavarakaupassa. Tein kerran viikon testin niin että ostin maidon aina erikseen ja minulla oli virallienen maidonostopäivä. Maito itsessään on toki myrkkyä mutta #Yolo. Juon maitoa kuitekenin sillä kuka täällä haluaa ikuisesti olla? Kuten kaikki tietävä ja mikä on yleisesti myönetty on kaupat suunniteltu siten, että maidot ovat perimmäisessä nurkassa ja maidon ostaja tulee keirtäneeksi koko kaupan ennen kun hän pääsee maito hyllylle, sekä sitten vielä puolet kun hän suunnistaa kasoille. Tehtävänä olisi siis tietoisesti ostaa vain maitoa seitsämänä kertana.. Pääsin neljänteen kertaa kun korissani oli jos mitä ylimääräistä kuraa, kuten suihkusaippuaa eurolla, sekä euron sukat ja viisi suklaata kahdellaa eurolla, sekä uusin mainostettu jäätelökeksi.
Edelämainitussa testissä tulee esiin mainoksen voima,niin kauppiaan kun televisionkin. Ennen kaikkea sinun pitää kysyä miten päädyit siihen kauppaan jossa olet? Suuntasitko sinne tottumuksesta vai lapsen opitusta tavasta? Houkuttleiko sinut kauppaan alennus vai tulemisen helppous? Neonvalo kyltti? Yksikään näistä ei ollut vahinko eikä sinun eduksesi tehty, tässä yksi monista miinoista joita pitää osata välttää jos haluaa pitää taloutensa kasassa.
Tässä kohtaa introvertin osa on huonompi kun ekstrovertin joka pystyy katsomaan myös mainokset liikkumatta paikaltaan. Mainoksissa ihmisille luodaan keinotekoisia tarpeita jotka sitten joko suorasti tai epäsuorasti vaikuttavat valintaasi päivittäistavarakaupassa. Tein kerran viikon testin niin että ostin maidon aina erikseen ja minulla oli virallienen maidonostopäivä. Maito itsessään on toki myrkkyä mutta #Yolo. Juon maitoa kuitekenin sillä kuka täällä haluaa ikuisesti olla? Kuten kaikki tietävä ja mikä on yleisesti myönetty on kaupat suunniteltu siten, että maidot ovat perimmäisessä nurkassa ja maidon ostaja tulee keirtäneeksi koko kaupan ennen kun hän pääsee maito hyllylle, sekä sitten vielä puolet kun hän suunnistaa kasoille. Tehtävänä olisi siis tietoisesti ostaa vain maitoa seitsämänä kertana.. Pääsin neljänteen kertaa kun korissani oli jos mitä ylimääräistä kuraa, kuten suihkusaippuaa eurolla, sekä euron sukat ja viisi suklaata kahdellaa eurolla, sekä uusin mainostettu jäätelökeksi.
Edelämainitussa testissä tulee esiin mainoksen voima,niin kauppiaan kun televisionkin. Ennen kaikkea sinun pitää kysyä miten päädyit siihen kauppaan jossa olet? Suuntasitko sinne tottumuksesta vai lapsen opitusta tavasta? Houkuttleiko sinut kauppaan alennus vai tulemisen helppous? Neonvalo kyltti? Yksikään näistä ei ollut vahinko eikä sinun eduksesi tehty, tässä yksi monista miinoista joita pitää osata välttää jos haluaa pitää taloutensa kasassa.
Sisäiseen maailmaan
Sisäinen maailma kuvaa hyvin sitä henkistä tilaa jossa introvertti elää, tämä maailma itsessään sulkee ulkopuolelleen häiriöt ja intrvovertti lusikahtaa sinne turhankin herkästi. Tälläkin hetkellä kun kirjoitan tätä olen omassa sisäisessä maailmassasi ja vain osin läsnä. Introversio on mielenkiintoinen ja siinä olisi tutkittavaa paljon, eikä siihen edes riitä yksi elämä.
Esimerkiksi tiedän ja olen aina tiennty olevani "erikoinen" tämä näkyy lapsena jo, jos aikuinen malttaa katsoa. Esimerkiksi lapsi on mielellään yksin, monesti ekstrovertti vanhempi huolestuu tästä ja vie täysin terveen nappulan lääkäriin. Todellisuudessa Barbie kävelee juurikin jossakin maisemassa eikä lasten huoneessa sillä introvertin meilikuvitus avaa ovia selaisiin paikkoihin joihin ei ekstrovertilla ole pääsyä. Vaikka molemmat ovat ihmisiä ovat ekstrovertti ja introvertti silti kun kaksi eri ihmislajia jotka ovat vain etäisesti sukua toiseilleen. Ainut todellinen ero tulee varmasti siitä, ettei intrvovertti lapsi tai aikuinen käsrsi omasta tilastaan. Ekstrovertti taas kärsii hilajaisuuden lisäksi myös puhumattomuudetsa, omasta yksinäisyydestään ja introvertin hiljaisuudesta.
Koska introvertti ajattelee koko ajan ja tekee sen yksin ja koska ekstrovertti ajattelee vain porukassa ja hetkittäin, ovat maailmat ja elämänarvot valovuosien päässä toisistaan. Ekstrovertti ja introvertti pystyvät toki ystävyys suhteeseen, mutta se vaatii ehdotonta rajojen kunnioittamista ja monesti ekstrovertti ei näitä rajoja ole kykenevä vaalimaan. Introvertti voi käydä sisäisessä maailmassaan kääntymässä ja takaisin tullessaa onkin kulunut kymmenen vuotta haaveilen, tämä on se osa introverttiutta mikä minua joskus häiritsee. Siitä huolimatta ajattelen mielumin yksin kun porukassa sillä rähän päivään meneessä porukka ei ole koskaa vielä ollut älykykäs ja tästä on hyvä sananlaskukin olemassa. Ei siis tarviste ihmetellä esimerkiksi sitä miksi poltiittiset päätökset tuntuvat tyhmiltä? Ne tuntuvat tyhmiltä sen vuoksi ettei kukaan täysjärkinen tekisi sellaisia päätösksiä yksin tai kaksin, todellienen typeryys vaatii aina porukan, puolueen tai jengin.
Esimerkiksi tiedän ja olen aina tiennty olevani "erikoinen" tämä näkyy lapsena jo, jos aikuinen malttaa katsoa. Esimerkiksi lapsi on mielellään yksin, monesti ekstrovertti vanhempi huolestuu tästä ja vie täysin terveen nappulan lääkäriin. Todellisuudessa Barbie kävelee juurikin jossakin maisemassa eikä lasten huoneessa sillä introvertin meilikuvitus avaa ovia selaisiin paikkoihin joihin ei ekstrovertilla ole pääsyä. Vaikka molemmat ovat ihmisiä ovat ekstrovertti ja introvertti silti kun kaksi eri ihmislajia jotka ovat vain etäisesti sukua toiseilleen. Ainut todellinen ero tulee varmasti siitä, ettei intrvovertti lapsi tai aikuinen käsrsi omasta tilastaan. Ekstrovertti taas kärsii hilajaisuuden lisäksi myös puhumattomuudetsa, omasta yksinäisyydestään ja introvertin hiljaisuudesta.
Koska introvertti ajattelee koko ajan ja tekee sen yksin ja koska ekstrovertti ajattelee vain porukassa ja hetkittäin, ovat maailmat ja elämänarvot valovuosien päässä toisistaan. Ekstrovertti ja introvertti pystyvät toki ystävyys suhteeseen, mutta se vaatii ehdotonta rajojen kunnioittamista ja monesti ekstrovertti ei näitä rajoja ole kykenevä vaalimaan. Introvertti voi käydä sisäisessä maailmassaan kääntymässä ja takaisin tullessaa onkin kulunut kymmenen vuotta haaveilen, tämä on se osa introverttiutta mikä minua joskus häiritsee. Siitä huolimatta ajattelen mielumin yksin kun porukassa sillä rähän päivään meneessä porukka ei ole koskaa vielä ollut älykykäs ja tästä on hyvä sananlaskukin olemassa. Ei siis tarviste ihmetellä esimerkiksi sitä miksi poltiittiset päätökset tuntuvat tyhmiltä? Ne tuntuvat tyhmiltä sen vuoksi ettei kukaan täysjärkinen tekisi sellaisia päätösksiä yksin tai kaksin, todellienen typeryys vaatii aina porukan, puolueen tai jengin.
Introvertit
Introversio on oma maailmansa ja on jotenkin surullista, että Jungin sinäänsä hyvä tutkimus on romutettu tyhmyydellä kuten aina, ekstrovertit ovat päätyneet tulkitsemaan Jungia joten ei ole kovin yllätäävää että he eivät päässee puusta pitkään. Pisimälle asian käsittelyn on vienyt WHO jonka mielestä introversio on vammaisuuden muoto ja tavallaan se invalidisoi mutta se on myös vapautta ja riippumattomuutta. Pahimillaan sen tarjoama invaliditeetti on kykenemättömyyttä tekemiseen ja siitä huolimatat en vaihtaisi päivääkään pois. Introvertin henkinene omaisuus on rajaton eikä sitä voi koskaa selittää kun toiselle introvertille. Ekstrovertti ei ikinä tajuaisi ja kuten hänen tarpeensa on olla havaittu ja haluttu on introvertin tarve saada olla rauhassa. Olen muutaman introvertin kanssa käynyt keskusteluja jotka ovat kestäneet mallin neljättä tuntia mutta jossa on käytetty alle 20 sanaa. Introveriso voidaan kokea vamaisuutena kuten ekstrovertit sen haluvat nähdä, tai sitten vain luonteen piirteenä kuten Jung sen ilmaisis, itse kuitenkin sanoisin että se on lahja.
Miten se ilmenee nyky-ajassa parhaiten, on talous. Aika harvalla introvertilla on talous kuralla, sillä heillä ei ole lähellään ihmisiä jolle heidän tarvisisi tavaralla ja lainalla päteä. Tämä on ikävää mainostajien ja pankkien kannalta, mutta mukavaa ihmisen itsensä kannalta.
Introvertiti raivostuttavat ajatuksiltaa ekstroverttejan, eikä introvertille ole kovin vieras ajatus luoton tai lainan tarpeettomuudesta elämässä kokonaisuudessaan. Esimerkiksi suurin harmistus kunnon ekstrovertille on introvertin haluttomuus laina rahalla sähläämiseen. Usein tämä särmää ajan mittaan ihmissuhteen pilalle, sillä toinen ei voi ymmärtää toisen halua olla kuluttamatta kuten itse ja käyttäytymällä kuten itse. Vaikka introvertti kykeneekin vuorovaikutukseen, polttaa tämänkaltainen vuorovaikutus silti aina akkuja joten introvertti mielellään luopuu tämän kaltaisesta tilanteesta ja ystävästä. Koska halu miellyttää muita puuttuu,puuttu ymmärrys myös lukuisiin radio ja tv mainoksiin, niin auto kun vaatetus asiatkin menevät introvertin kohdalla hukkaan liki 93%, sillä siinä missä ekstrovertti näkee kiiltävän ja kauniin introvertti ajattelee jo jotain ihan muuta.
Sisäinen maailma on introvertilla niin valtava, että sinen voi hyvin kadota yhdeksi ihmiselämäksi. Sitä on tätä materiaalista maailmaa elämän ekstrovertin mahdoton käsittää, kysymys on yhtä paljon luonteesta kun halusta olla käsittämättä. toisen ihmisen sisintä. Ekstrovertti monesti pitää meteliä yllä metelin vuoksi ja monessa paikassa esimerkiksi metsässä kuuluu tasainen pajatus, tämä ei johdu siitä etteikö ekstrovertti kestäsi metsää vaan siitä, ettei tämä kestä hilajsiuutta. Mitä ekstrovertimpi ihminen on, sen enemmän hänen pitää pöpistä ääneen.
Miten se ilmenee nyky-ajassa parhaiten, on talous. Aika harvalla introvertilla on talous kuralla, sillä heillä ei ole lähellään ihmisiä jolle heidän tarvisisi tavaralla ja lainalla päteä. Tämä on ikävää mainostajien ja pankkien kannalta, mutta mukavaa ihmisen itsensä kannalta.
Introvertiti raivostuttavat ajatuksiltaa ekstroverttejan, eikä introvertille ole kovin vieras ajatus luoton tai lainan tarpeettomuudesta elämässä kokonaisuudessaan. Esimerkiksi suurin harmistus kunnon ekstrovertille on introvertin haluttomuus laina rahalla sähläämiseen. Usein tämä särmää ajan mittaan ihmissuhteen pilalle, sillä toinen ei voi ymmärtää toisen halua olla kuluttamatta kuten itse ja käyttäytymällä kuten itse. Vaikka introvertti kykeneekin vuorovaikutukseen, polttaa tämänkaltainen vuorovaikutus silti aina akkuja joten introvertti mielellään luopuu tämän kaltaisesta tilanteesta ja ystävästä. Koska halu miellyttää muita puuttuu,puuttu ymmärrys myös lukuisiin radio ja tv mainoksiin, niin auto kun vaatetus asiatkin menevät introvertin kohdalla hukkaan liki 93%, sillä siinä missä ekstrovertti näkee kiiltävän ja kauniin introvertti ajattelee jo jotain ihan muuta.
Sisäinen maailma on introvertilla niin valtava, että sinen voi hyvin kadota yhdeksi ihmiselämäksi. Sitä on tätä materiaalista maailmaa elämän ekstrovertin mahdoton käsittää, kysymys on yhtä paljon luonteesta kun halusta olla käsittämättä. toisen ihmisen sisintä. Ekstrovertti monesti pitää meteliä yllä metelin vuoksi ja monessa paikassa esimerkiksi metsässä kuuluu tasainen pajatus, tämä ei johdu siitä etteikö ekstrovertti kestäsi metsää vaan siitä, ettei tämä kestä hilajsiuutta. Mitä ekstrovertimpi ihminen on, sen enemmän hänen pitää pöpistä ääneen.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)